Legenda
Se spune ca Henry Ford obisnuia sa-si scoata palaria cand vedea trecand o Alfa Romeo si ca, in ziua in care a reusit sa invinga masinile Alfa, Enzo Ferrari a plans ca un copil.Compania a trecut printr-un secol de istorie, adaugand multe pagini memorabile istoriei automobilului.
Exista efigii care au fost intotdeauna parte integranta din imaginea globala colectiva Alfa Romeo: "cuore sportivo" sau inima sportiva, vitalitatea neimblanzita, sunetul motorului, eleganta formelor si designul italian. Astfel ca am pregatit o calatorie prin timp care leaga toate imaginile diferite ale legendei Alfa Romeo de la origini pana in prezent.
Continutul acestei sectiuni este organizat cronologic, de-a lungul unei linii temporale, punctata de datele cheie din istoria Alfa Romeo de la origini pana astazi.
1910-1920
Prima sigla 1910-1915Sigla Alfa Romeo se compune din doua simboluri milaneze: sarpele familiei Visconti pe un fundal albastru deschis (ideea i-a venit unui tanar designer din departamentul tehnic in timp ce astepta tramvaiul in Piazza Castello, privind sarpele de pe turnul Filarete) si crucea rosie pe fundal alb, incadrate intr-un inel metalic gravat cu cuvintele ALFA ("Anonima Lombarda Fabbrica Automobili") si MILANO separate intre ele de doua noduri caracteristice dinastiei Savoy.
O revista din 1910
"ALFA: cuvantul e un adevarat program, sau mai bine spus, explicatia clara a unui program. Desemneaza prima litera a alfabetului, simbolul unui punct de plecare, al unui lucru care incepe, al unei vieti care se infiripa..."
A doua sigla 1915-1925
ALFA ROMEO-MILANO este noua inscriptie de pe bordura metalica a siglei dupa ce fabrica a fost cumparata de Nicola Romeo.Prima Alfa Romeo In 1920 a fost produsa prima masina purtand sigla Alfa Romeo: Torpedo 20-30 HP.
Targa Florio
Revista Autocar a scos in evidenta "caracterul sever" al parcursului cu cele 1500 de curbe pe un tur de 180 kilometri, din care numai 21 in plan orizontal, ce urma a fi parcurs de patru ori.
1920-1930
Sigla 1925-1946O coroana de lauri gravata inconjoara sigla in memoria unei legendare victorii: victoria lui P2 in Primul Campionat Mondial Auto in 1924. Diametrul cercului creste de la 65 la 75 mm. In 1930 este redus la 60 mm si va ramane neschimbat pana in 1945.
Mania 1750
Pat Braden, secretarul Alfa Romeo Owners of America, descrie modelul 1750 intr-o nota de presa din 1961: "Am remarcat sunetul motorului Alfa Romeo, care creeaza un fel de rapsodie indescriptibila. Dar totul la aceasta masina iti da un sentiment indescriptibil, de fiecare data cand ma urc in masina si pornesc motorul, se topeste plictiseala rutinei cotidiene si totul redevine proaspat si nou"
Peter Hull, in a sa Istorie Alfa Romeo (1970) scria despre modelul 1750: "O masina splendida si excitanta ca o femeie frumoasa, care in general nu poate sa nu aiba si defecte. Dar din punctul acesta de vedere, Alfa 1750 e o exceptie".
Cei trei muschetari
Faima echipei Alfa Romeo este asigurata. Ascari, Campari si Sivocci vor fi numiti mai tarziu "Cei trei muschetari".
Primul "Quadrifoglio"1923, Targa Florio: apare pentru prima data pe masina lui Sivocci, trifoiul verde cu patru foi (Quadrifolio), incadrat intr-un triunghi pe fundal alb, simbol ce avea sa devina marca Alfa Racing.
Printul Siamului
Printul Siamului viziteaza Alfa Romeo si cumpara un RL Sport cu caroserie Castagna.
Mille Miglia
"Cea mai buna cursa din lume"
Initiata in 1927, Mille Miglia (cursa de o mie de mile) este un lucru cu adevarat nou si senzational. Parcursul lung si solicitant Brescia-Roma-Brescia va intra curand in analele istoriei: e o "cavalcada" de circa 1600 km, strabatand provincia si orasele italiene si ducand pana la Roma.
1940-1950
Alfa Romeo este simbolul succesului.Sau mai bine spus, Alfa condusa de personalitatile din lumea spectacolului. Modelul sport "Freccia d'Oro" (Sageata de Aur) are mare succes, iar stralucirea masinilor milaneze nu cunoaste limite. Printre clienti se numara Regele Farouk al Egiptului, Alì Khan, Rita Hayworth, Tyrone Power si Printul Ranier de Monaco. La Bari in 1950 Totò primeste o berlina "2500". Rita Hayworth alege un 2500 in 1950.
Mandria.
Forme excitante si clasa imbatabila. 6C 2500 Super Sport Villa d'Este castiga competitia elegantei in materie de design auto in 1949.
O legenda numita Alfetta.
Campion modial in 1950 si in 1951, Manuel Fangio, castigator al altor patru titluri mondiale cu alte echipe, declara: "Alfetta e cea mai buna masina de curse pe care am condus-o vreodata".
1950-1960
GiuliettaUnul dintre produsele emblematice Made in Italy. Numele este sugerat de un poet, Leonardo Sinisgalli si, datorita acestei aluzii shakespeariene, masina starneste imaginatia multora in toata lumea.
Modelul de curse Giulietta.
Linia lui Giulietta SS s-a nascut in urma studiilor aerodinamice facute pe autostrada Milano/Torino. Masina a fost acoperita pe jumatate cu fire de lana petnru a fi apoi fotgrafiata si filmata dintr-o alta masina ce mergea in paralel. Curentii de aer creati in anumite portiuni ale caroseriei au fost indicati prin miscarile firelor de lana, sugerand ce modificari puteau fi aduse liniei caroseriei.
Alfa Romeo - favoritul doamnelor
1955: Cinema rally. Gina Lollobrigida in 1900 TI.
1955: Miss Abruzzo si competitia Molise.
Alfa Romeo e un rival. Folosit in mod normal pentru ocazii cotidiene, 1900 se transforma intr-o aventura: doua femei au atins cercul polar arctic intr-un Alfa 1900 in 1958.
Alfamania
Masinile sportive declanseaza o noua nebunie - "Alfamania": dorinta de a avea un Alfa 1900 il atinge chiar si pe Fausto Coppi (1952), si cand vedetele Hollywood-ului ajung in Italia, nu uita sa treaca pe la Portello: Tyrone Power testeaza un Disco Volante in timp ce Rita Hayworth alege un 2500 in 1950.
Noile modele sunt un motiv de mandrie pentru industria italiana si sunt prezentate in avant-premiera presedintelui republicii. In 1955 presedintele argentinian Peron cumpara un 3500 si in 1956 regele Baldovino face o vizita din interes la standul Alfa Romeo iar regele Hussein al Iordaniei inmaneaza premiile pilotilor dupa o cursa speciala rezervata lui "Giulietta Sprint" si organizata in Africa.
Pasiunea pentru Alfa Romeo face necesara lansarea Clubului Posesorilor in Anglia si Statele Unite, un club pentru iubitorii marcii care poseda fie un Alfa Romeo modern, fie unul de epoca.
1960-1970
Sigla:Incepand cu 1960, sigla se face din plastic.
n februarie 1961, iesirea din fabrica a Giuliettei cu numarul 100.001 este celebrata cu traditionala sticla de sampanie (foto). Maestra de ceremonii la Portello este actrita Giulietta Masina.
Alfapasiunea, Alfamania
De la sfarsitul razboiului, in Italia si pretutindeni in lume, s-au format diverse cluburi si asociatii reunindu-i pe indragostitii marcii, si permitandu-le acestora sa isi impartaseasca pasiunea pentru vechile si noile Alfa Romeo. RIAR, Registro Italiano Alfa Romeo, a fost fondat la Roma in 1962, si inregistreaza toate
masinile Alfa de interes istoric.
Giulia 1600 Sprint
"Putine masini pot rivaliza cu aceasta in privinta satisfactiei pe care o poate oferi soferului... Oboseala sofatului trece absolut neobservata... E o adevarata placere sa conduci aceasta masina."
John Belster de la Autosport descrie modelul 1750 astfel: "... O masina tipica Alfa Romeo. Cei care sunt destul de in varsta ca sa fi visat la o astfel de masina in anii treizeci trebuie sa admita ca noul model e mai mult decat indreptatit sa poarte acelasi nume".
1966 este o data importanta pentru Alfa spider-e. Alfa Romeo lanseaza un concurs pentru a gasi un nume potrivit pentru modelul 1600 Spider. Un anume domn Giudobaldo Trionfi din Brescia castiga, sugerand numele "Duetto". In imagine, presedintele Alfa Romeo, Luraghi, este prezentat oferindu-i cheile noului Spider, premiul concursului.
Succesul lui "Duetto" Spider ajunge pana dincolo de ocean. In mai 1966, trei exemplare sunt incarcate la bordul vaporului "Raffaello" pentru prezentarea in Statele Unite. Masina devine chiar o "vedeta" de cinema in America. Filmul este celebrul "The Graduate" ("Absolventul") de Nike Nichols cu Dustin Hoffman, realizat in 1967. In SUA este vanduta de asemenea o versiune "Graduate" a modelului Duetto.
1970-1980
Sigla, din 1972 si pana astaziOdata cu contruirea fabricii ALFASUD la Pomigliano, se renunta la cuvantul MILANO de pe sigla, ramanand doar cele doua simboluri milaneze, dedesubtul inscriptiei ALFA ROMEO.
Alfa si Politia
Fortele legii fac parte din clientela loiala a companiei. Datorita performantelor lor sclipitoare, masinile Alfa Romeo sunt de fapt masinile ideale pentru operatiuni de urgenta precum urmaririle, blocajele si prinderea infractorilor.
Politia a ales modele diferite in cursul anilor: de la rapidul si elegantul "1900 Ti" decapotabil si pana la Giulia verde militar in anii saizeci. Aceeasi optiune ca si Politia Italiana au facut-o si alte insitutii similare din alte tari: atat fortele elvetiene, cat si cele maleziene folosesc Giulia 1.6. In Italia, Giulia inlocuieste modelul Giulietta, fiind la randul sau inlocuit, in anii optzeci, de modelul 75.
Identitatea Alfa Romeo
Un producator de masini, o marca legendara, un microb contagios (cum spunea o campanie publicitara incununata de succes in 1970). Ce este de fapt Alfa Romeo? Orazio Satta, directorul departamentului de proiectare de dupa razboi si pana 1974, explica intr-un interviu pe care l-a acordat in 1970: "Alfa Romeo nu e un simplu producator de masini: modelele lui sunt mai mult decat masinile construite in mod normal. E un fel de maladie acest entuziasm pentru ceea ce in fond nu este decat un mijloc de transport. E un fel de viata, e o maniera foarte speciala de a concepe un vehicul motorizat. Ceva ce nu poate fi definit. Elementele sale sunt precum acele parti irationale ale spiritului uman, care nu pot fi explicate cu ajutorul terminologiei logice. E sentiment, e pasiune, lucruri care au de-a face mai degraba cu sufletul, decat cu mintea umana. Fireste, unele din aceste elemente sunt pur si simplu mecanice, fiind astfel destul de usor de identificat. Sunt concepte ce decurg din activitatea sportiva, unde excelenta e indispensabila".
Alfa Romeo intra in moda.
Miss Auto Sport 1970, Luciana Pegoraro, fotografiata pozand pe un 33, masina folosita in cursele de anduranta.
O marca a "erei spatiale".
Astronautul american Charles Conrad este fotografiat in 1976 alaturi de - evident - "Disco Volante" (Farfuria zburatoare)
In centrul atentiei.
Alfa Romeo - vedeta de cinema. Giulietta "joaca" alaturi de Giancarlo Giannini si Goldie Hawn in filmul "Viaggio con Anita" ("Calatorii cu Anita"), realizat de Mario Monicelli in 1978.
Alfa joaca de asemenea roluri in numeroase filme de actiune cu masinile de politie "Giulia", implicate adesea in urmariri si evadari. O moda notabila mai ales in primii ani ai deceniului al saptelea.
"Masinile produse de Alfa Romeo sunt excitante. - spune Giorgio Bocca - Incepand din 1960 am avut intotdeauna un Alfa rosu. Modelul meu preferat a fost Alfetta 2000. Avea un echilibru perfect pe roti in curbe".
1980-1990
Scuderia PortelloModa masinilor de epoca sau istorice continua sa ia amploare: "Scuderia Portello" este creata avand ca membri posesorii pasionati de Alfa "DOC", pregatiti sa apere gloriosul trecut sportiv al Alfa Romeo. Numele provine de la sediul original Alfa Romeo, pe soseaua Portello, denumita asa intrucat conducea la o poarta de mai mica importanta a Castelului Sforzesco din Milano.
O vedeta Alfa Romeo
La Milano, Liza Minelli foloseste un "90", pentru o serie de concerte in Italia.
1990-2000
Alfa 156 Masina anuluiLansarea lui Alfa 156 (in septembrie 1997) reprezinta un moment cheie pentru lansarea si repozitionarea marcii Alfa Romeo la nivel european.
Alfa 156 votata Masina Anului 1998. La 27 noiembrie 1997, 56 de jurnalisti din 21 de tari europene au ales Alfa 156 Masina Anului 1998 - cel mai prestigios premiu acordat de presa internationala. Este primul Alfa Romeo care a castigat acest valoros titlu.
Alfa 156 este un automobil complet original. Cu un stil puternic si compact, masina e perfect lipita de sosea. Materiale speciale, cum ar fi aliajele de magneziu si aluminiu, motoare puternice si cu performante ridicate, un sistem de suspensii foarte avansat si sisteme de siguranta activa si pasiva deosebite. Alfa 156 este rezultatul unui design inovativ, solid si de incredere, manevrabilitatea si sistemle de siguranta bazandu-se pe cele mai moderne solutii tehnologice.
2000-2002
Succesele Alfa 1478 noiembrie 2000: Alfa 147 primeste premiul "Volanul de Aur" (Golden Steering Wheel) 2000, cel mai prestigios premiu german la categoria masinilor compacte, invingand confortabil Audi A2 si Opel Corsa. Ceremonia de premiere, organizata de revista "Bild am Sonntag", cea mai bine vanduta revista de duminica din Europa, a fost realizata anual timp de 25 de ani. In 1995 premiul a fost acordat modelului Alfa Romeo GTV.
Alfa 147 este Masina Anului 2001. Juriul international pentru "Masina Anului", compus din din 56 jurnalisti de specialitate reprezentand 21 de tari, a acordat titlul anului 2001 lui Alfa 147.
Alfa Romeo sarbatoreste 90 de ani
2000: Alfa Romeo sarbatoreste 90 de ani de istorie cu o serie de evenimente spectaculoase. Incepand cu expozitia itineranta Cuore Sportivo. Bellezza Necessaria porneste de la Dublin, si se deplaseaza apoi la Varsovia si Viena.Compania a fost sustinatoarea oficiala a doua evenimente sportive majore pentru Scuderia Portello si RIAR: Scuderia a participat cu un 1967 Giulia Ti Super la Maratonul Londra-Sidney 2000 pentru masinile produse inainte de 1970.Competitia s-a intins pe o distanta de peste 18 mii de km, competitorii pornind de la Londra si traversand Europa centrala, Romania, Turcia si Iran, si incheindu-si marsul la Sidney, in Australia. RIAR, de partea sa, a organizat un eveniment care se refera la istoria sportiva a companiei: Cel de-al XXI-lea Raliu International pentru masinile istorice Alfa Romeo in Sicilia si Targa Florio, cu o parada de 50 de masini Alfa Romeo construite toate inainte de 1965, ce a trecut prin Palermo, Noto, Siracuza, Catania, Caltanissetta, Ragusa, Trabia.
Conventia din 2001
Iunie 2001, Milano: pentru echipele de vanzari Fiat, Lancia si Alfa Romeo, Fiat Auto organizeaza o conventie fara precedent din prisma amplorii programului discutat, dar si a numarului de persoane implicate. Au fost prezenti 6000 de oameni reprezentand nu mai putin de 2180 dealeri din 25 de tari.
Scopul a fost discutarea ajustarilor strategiei de piata a companiei pentru viitorul apropiat. Rezultatul: un program de lucru bine articulat reprezentand raspunsul Fiat Auto la schimbarile ce au loc pe piata automobilelor.
Dintre cele trei marci, Alfa Romeo iese in evidenta prin mostenirea sa extraordinara si excelenta perceptie publica a marcii. Noile modele Alfa 156 GTA si Sportwagon GTA deschid drumul spre o noua linie de produse care va oferi cate o versiune GTA pentru fiecare model din gama.
Sunt planificate in viitor si alte modele.
Puterea marcii si a produselor, impreuna cu planul special de marketing vor apropia marca si mai mult de clientii sai care sunt adusi astfel in centrul lumii Alfa Romeo. Toate acestea inseamna: Alfa Romeo pe marile ecrane (cum s-a intamplat in trecut cu Giulietta in "The Graduate"), expozitii itinerante cu modele istorice spectaculoase din Muzeul Alfa Romeo, atragerea de sponsori, si realizarea de campanii publicitare centrate si mai atent asupra stilului de viata al clientelei tinta Alfa Romeo.
Legenda GTA reinvie
In septembrie 2001 sunt lansate la Salonul Auto de la Frankfurt doua masini cu performante exceptionale: Alfa 156 GTA si Sportwagon GTA. La 36 de ani dupa legendarul model Giulia Sprint GTA, Alfa Romeo ofera inca o data fanilor sai doua masini care, acum ca si atunci, reprezinta valorile esentiale absolute ale companiei.
Din punct de vedere stilistic s-a decis sa nu fie revolutionate esential stilurile de baza ale categoriilor berlina si station wagon, ci mai degraba sa fie limitate modificarile exterioare la numai cateva elemente, conferind modelului un aer mai sportiv. "Adevarata" inovatie la aceste modele tine de partea tehnica: noile GTA dispun de un motor absolut nou de 3.2 litri, ce dezvolta 250 CP la 6400 rpm si au un cuplu maxim de 30 kgm la 5000 rpm.
Alfa 156 GTA si Sportwagon GTA au intrat in vanzare in februarie 2002. Legenda sportiva e vie si evolueaza.
Preluare text http://www.iqads.ro/
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Sugestii sau reclamatii , suntem aici !